Kort tur til Store Skjellingshovde

Når du er oppe i branntårnet på Store Skjellingshovde er du på det høyeste utsiktspunktet i Søndre Land kommune. Parkering langs hovedvegen, rett etter vegen som går opp mot Skjellingen. Du må derfor gå noen meter tilbake fra parkeringen og følge grusvegen oppover (denne veien kan kjøres dersom du har høy bil). Hold til venstre til du nærmer nærmer deg sætra Skjellingen. Like før du kommer til sætra vil stien gå oppover på høyre side. Følg stien oppover til du kommer til branntårnet. Oppe i branntårnet er det ei fantastisk utsikt og ei utsiktsskive. Til kafferasten kan vi anbefale å følge stien som går mot baksiden av huset. Den leder deg ca.100 unna toppen. Der finner du et flott utsiktspunkt.

NB! Bomveg. Kjør over Flubergbrua til vestsiden. Når du kommer opp til utsalget for hjortefarmen tar du til høyre og første til venstre. Her kjører du gjennom bommen og følger vegen oppover åsen. Følg åsvegen. Ved krysset som heter Lusihus tar du til venstre. Følg vegen helt inn til der hvor det er skiltet "Skjellingen".