Dagsturhytta i Vennesla - Moseidhytta - fineste vei fra Drivenesvannet

Generelt

Veldig fin tur på smale tydelige stier og på gode skauveier. Veldig behagelige oppstigninger sammenliknet om du går fra Smååsan. Du går både på tørr stil, på myrer men også endel på fjell. Tilrettelagt med noen klopper. Skikkelig fint er det. Passer også for barn. Gøy å komme frem til Dagsturhytta.

Stibeskrivelse

Parker ved Drivenesvannet ved bommen. Gå innover skauveien, som gir stigning den første kilometeren. Etter Skulebergvannet treffer du skiløypa. Gå til høyre kun 50 m og gå inn den smale stien mot venstre. Det ligger en liten brakke bygd i tre på høyre side der du tar til høyre i skiløypa.

Da tar du smalere sti inn i skogen og følger omtrent paralelt med høyspentmastene. Stien er god og tydelig hele veien. Du går ca. 2 km på den før du tar til høyre i krysset der du møter skiløypa. Etter ca. 1 km kommer til Moseidvarden. 300 meter før varden kommer du til Dagsturhytta.

God tur

Kjør til Vennesla og deretter ta FV mot Øvrebø. Etter Driveneskleivene kommer du til Drivenesvannet på venstre hånd der du kan parkere ved bommen.

Du kan ellers nå dagsturhytta fra Drivenesvannet, Smååsane, Loland eller Stølen. Se kart