Slakeste og fineste vei til Mosevarden via Drivenesvannet

Generelt

Veldig fin tur på smale tydelige stier og på gode skauveier. Veldig behagelige oppstigninger sammenliknet om du går fra Smååsan. Du går både på tørr stil, på¨myrer men også endel på fjell. Skikkelig fint er det. Passer også for barn.

Stibeskrivelse

Parker ved Drivenesvannet ved bommen. Gå innover men etter 300 m tar du til høyre og velger sti bort fra grusveien. Da går du i østenden og sørenden av Drivenesvannet på en veldig god sti. Gå den ca. 2 km til du kommer til skiløypa mellom Villmyr og Loland. Ta til venstre. Først er det myrlendt men rett etter det lille tjernet kommer du til grusvei. Det ligger en liten brakke bygd i tre på venstre side rett før stikryss til Skulebergvannet. Da tar du til høyre inn på smalere sti inn i skogen og følger omtrent paralelt med høyspentmastene. Stien er god og tydelig hele veien. Du går ca. 3 km på den før du kommer til Moseidvarden. 1/2 km før varden kommer du inn på den ordinære skiløypa som går fra Smååsan.

Etter varden går du tilbake igjen samme vei men følger så skiløypa mot Smååsan. Ca. 2 km fra varden kommer du til stikryss merket med treskilt. Følg rett frem skiltet mot Loland og Naspevarden. Etter ca. 1 km etter skiltet kommer du til grusvei og ei hytte og 200 m bortforbi et stikryss (omtrent der du var i sted med den lille trebrakka). Ta til høyre mot Skulebergvannet og følg ca. 2-3 km rett frem til du er ved Drivenesvannet der du startet.

Ut appen for god navigering

Husk å laste ned ut appen. Skru på filtrene og få frem blå prikk hvor du er. Trykk på denne turen og blå prikk legger seg oppå gpx sporene på kartet.