Fottur til Havblikk - dagsturhytta i Farsund kommune

Legg turen til flotte Havblikk i Farsund. Fra parkeringsplassen følger du gruset og skiltet turvei i sørlig retning. Turveien slynger seg fint i terrenget og du beveger deg gjennom utmarksbeite og områder med kystlynghei. Etter en knapp kilometer kommer du frem til dagsturhytta hvor utsikten mot storhavet åpenbarer seg. Samlet avstand tur/retur ...

Følg fylkesvei 43 fra Farsund i 1 km, ta til venstre i rundkjøringen mot Lundevågen, deretter rett fram i neste rundkjøring og 2. til høyre i tredje rundkjøring til fylkesvei 470 i retning Vanse. Etter 1 km kommer du til Lunde. Her tar du av til venstre på fylkesvei 4098 mot Loshavn. Etter å ha passert Alcoa og Lomsesanden camping finner du parkeringen på høyre side ved avkjørsel til FV4098 mot Loshavn. Det er også mulig å parkere ved Lomsesanden camping.

Nærmeste kollektivstopp heter Lunde kryss og ligger 2,2 km fra utgangspunktet for turen til dagsturhytta. Herfra kan man gå på turvei via idrettsparken og Husebysanden til Lomsesanden. Bruk www.akt.no for hjelp til ruteplanlegging.