Klinkenberg - 6 km nyryddet runde på Drivenesheia

Denne turen går først på god grusvei. Deretter etter ca 2 km tar du skilt til venstre etter Skulebergvannet er passert. Løypa ble ryddet i 2023 og tanken er å få til en kopling med stil mot Villmyr og Steinåsen, samt stien forbi Bombekken. Det er fin utsikt ved Skulebergvannet og her er det gamle stier og skauveier som er tatt fram i lyset igjeN. Her har det bodd folk i århundrer og de har dyrket myrene.

Husmannsplass Skulebergvannet

Klinkenberg husmannsplass

Etter du har gått den nyryddede traseen kommer du ned til "Lille Villmyr" og mastene der. Per 2023 har vi ikke fått opp retningsskilT der. Denne turne viser sti i kartet mot venstre i retning Drivenesvannet og du kan også enkelt komme til Steinåsen og utsikten der. I juli til september kan graset på traktorveien mellom Lille Villmyr og Steinåsen være høyt.

Men tar du til høyre i sti på "Lille Villmyr" og da kommer du etter 300 m inn på den nyryddede stien til Villmyr og skiløypa og går tilbake til Skulebergvannet og Drivenesvannet.