Rullestolvennlig tur fra Losby til Mønevann og Fiskelaushytta

Passer for rullestol
    Turen går én vei, fra A-B
  • Høydemeter
    111 høydemeter totalt
    Apr - okt

Mønevann er Lørenskog kommunes badeplass og friluftsområde i marka, med toaletter (inkludert HC-toalett), båtplass og flytebrygge. Her er det flere sittegrupper og det er strømuttak for el-rullestoler på baksiden av toalettanlegget. Mønevann er et fint turmål i seg selv og man kan tilbringe en dag her før man går samme vei tilbake til Losby.

...

Fra Lørenskog følger du skilt til Losby. Losbyveien går fra Triaden Storsenter i Lørenskog sentrum og helt inn til Losby. Veibeskrivelse fra Oslo til Losby: Følg E6 nordover ut av Oslo mot Trondheim og Gardermoen. Ta Riksvei 159 mot Lørenskog og Lillestrøm. Hold deg i høyre fil mot Losby, Finstad, Skårer og Kjenn. Ved avkjøring fra Riksvei 159 kommer man til en rundkjøring. Kjør rett frem i rundkjøringen og følg deretter skilting mot Losby.

Bussrute 110 Oslo-Lillestrøm, til Sørlihavna. Derfra kan man fint kjøre med rullestol på flat grusvei til Losby, ca. 3 km.