6 km flott runde på Venneslaheia fra Erkleivveien til Støletjønn og Jerusalem

Flott tur på gamle stier og ferdselsveier tatt frem de senere år og ryddet. Gamle piksteiner, fine tjern og flotte myrer.Her treffer du sannsynligvis ingen andre... Følg kartet med blå prikk på ut appen. Parker langs Erkleivveien mellom p-plass Bjønnåsen og Breimyr

Veivalgene

På andre siden av Erkleivveien går det en sti og snart blir den til en skauvei som svinger seg fint opp åssida. Etter ca 1 km er du på toppen og ser en pikstein. Ta sti mot høyre i dette krysset. Tar du til venstre havner du i på toppen av Rundåslia.

Etter ca 200 m kommer nytt kryss og ny liten varde. Hold rett frem. Her starter runda og du er etterhvert tilbake nettopp her. Gå rett frem over åser på tørt underlag. Etter ca 1 km etter forrige kryss ser du Støletjønn og du holder mot høyre fordi du skal over den store myra bort fra tjernet. Så ca 200 m etter myra er ferdig gått er det kryss der du holder rett frem. Så ca 500 m etter krysset kommer du ut på Milløypa like ved Jerusalem husmannsplass. Ta til venstre og gå midtveis over Jerusalemmyra. Ta så skiløypa til venstre og du pssserer Støletjønn.

Etter ca 1 km etter Støletjønn kommer du til noe utydelig stikryss ved rød plaststav. Ta til venstre opp liten bratt bakke og følg stien i ca 5-700 m tilbake til pikstein og stikryss der du var i sted.

Følg den samme veien tilbake til bilen.

Ut appen for god navigering

Husk å laste ned ut appen. Skru på filtrene og få frem blå prikk hvor du er. Trykk på denne turen og blå prikk legger seg oppå gpx sporene på kartet.